Persepsi Mahasiswa Pada Digitalisasi Pajak Dan Kemauan Membayar Pajak
Abstract
The purpose of this study was to determine students' perceptions on tax digitalization in increasing willingness to pay taxes. This quantitative research method discussed the general description of student perceptions of tax digitization, willingness to pay taxes and conducts regression analysis and significance tests. Data collection using questionnaires with a sample of 90 people. The results of research based on student perceptions show that tax digitalization had a significant effect on the willingness to pay taxes.
References
Aini, N., & Nurhayati, N. (2022). Pengaruh Kebijakan Insentif Pajak Penghasilan bagi UMKM dan Digitalisasi Pajak terhadap Kepatuhan Wajib Pajak. Bandung Conference Series: Accountancy, 2(1), 341–346. https://doi.org/10.29313/bcsa.v2i1.1581
Aisyah, N. (2015). Pengaruh Pphpasal 21 Masa Terhadap Jumlah Pajak Yang Disetor pada Pt.Detecon Asia-Pacific Ltd. Moneter - Jurnal Akuntansi Dan Keuangan, 11(1), 1–8. https://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/moneter/article/view/965%0Ahttps://www.neliti.com/id/publications/482692/pengaruh-pph-pasal-21-masa-terhadap-jumlah-pajak-yang-disetor-pada-pt-detecon-as
Darmian L, N. (2021). Optimalisasi Edukasi Perpajakan Melalui Konten Digital Sebagai Upaya Peningkatan Kepatuhan Wajib Pajak. Jurnal Literasi Akuntansi, 1(1), 75–82. https://doi.org/10.55587/jla.v1i1.1
Firmansyah, A., Yuniar, M. R., & Arfiansyah, Z. (2022). Kualitas Laporan Keuangan Di Indonesia: Transparansi Informasi Keuangan Dan Karakateristik Pemerintah Daerah. Jurnal Anggaran Dan Keuangan Negara Indonesia (AKURASI), 4(2), 181–197. https://doi.org/10.33827/akurasi2022.vol4.iss2.art180
Haines et al, 2019. (2013). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kemauan Membayar Pajak Wajib Pajak Orang Pribadi Yang Melakukan Pekerjaan Bebas Di Kpp Pratama Yogyakarta. In Journal of Chemical Information and Modeling (Vol. 53, Issue 9).
Jati, R. retno. (2016). No Titleענף הקיווי: תמונת מצב. עלון הנוטע, 66, 37–39.
Kurniawan, R., Rosyida, A., & Sudyantara, S. C. (2022). Faktor-faktor yang Mempengaruhi Penerapan Digitalisasi pada Manajemen Usaha Bagi Pelaku UMKM. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 11(3), 1050–1064.
Nurlaela, S. (2013). Pengaruh Pengetahuan Dan Pemahaman, Kesadaran, Persepsi Terhadap Kemauan Membayar Pajak Wajib Pajak Orang Pribadi Yang Melakukan Pekerjaan Bebas. Jurnal Paradigma, 11(16930827), 89–101.
Pratiwi, R. Y., & Sofya, R. (2023). Pengaruh Digitalisasi Pajak dan Kesadaran Wajib Pajak Terhadap Kepatuhan Pelaporan Wajib Pajak Orang Pribadi di KPP Pratama Kota Solok. Jurnal Salingka Nagari, 02(1), 146–154.
Riksfardini, M., Sagara, B., Firmanto, F. S., & Handayani, N. (2023). Inovasi Pelayanan Pajak Berbasis E-Government Melalui Penggunaan E-Filing Dalam Peningkatan Kualitas Pelayanfile:///E:/652-1252-1-SM.pdf file:///E:/8044-18049-3-PB.pdf file:///E:/3328-Article Text-7309-7967-10-20200823.pdf file:///E:/12422-34480-1-PB.pdf . Pentahelix, 1(1), 35.
Risti, C. A. M., & Putra, R. J. (2022). The Influence of Financial Literacy and Utilization of Financial Technology on Tax Compliance of Online Businesses Moderated by Tax Digitalization. 6(3), 1574–1583.
Rompis, N. E., Ilat, V., Wangkar, A., Ekonmi, F., & Akuntansi, J. (2015). Analisis Kontribusi Pajak Kendaraan Bermotor Terhadap Pendapatan Asli Daerah Provinsi Sulawesi Utara ( Studi Kasus Pada Samsat Airmadidi ). Berkala Ilmiah Efesiensi, 15(03), 51–62.
SUSANTI, M., DEWI, S. P., & SUFIYATI, S. (2018). Kepatuhan Pelaporan Wajib Pajak (Studi Kasus Di Jakarta Barat Dan Tangerang). Jurnal Bisnis Dan Akuntansi, 19(2), 141–156. https://doi.org/10.34208/jba.v19i2.268
Sitorus, R. (2021). Edukasi Digitalisasi Pajak Penting, Kesadaran Pajak Lebih Penting. Pajak.com. PWF Season 1. https://www.pajak.com/pwf/edukasi-digitalissi-pajak-penting-kesadaran-pajak-lebih-penting/
Tambun, S., & Ananda, N. A. (2022). Pengaruh Kewajiban Moral Dan Digitalisasi Layanan Pajak Terhadap Kepatuhan Wajib Pajak Dengan Nasionalisme Sebagai Pemoderasi. Owner, 6(3), 3158–3168. https://doi.org/10.33395/owner.v6i3.999